Resa hit och dit.


Fyyy satan vad slut jag är nu! Och jag kan nog säga att syster är lika slut som jag.
Vilken jäkla pärs vi har varit med om idag. Först paddlade vi kanot 7 km vilket tog 1 timme & 40 minuter. Det var jobbigt. Och extra jobbigt eftersom det var motvind, strömt och det kändes fan som om det var uppförsbacke med. haha
Innan vi paddlade iväg så var vi lite nervös över att kantra eller köra fast på en sten. Men den snälla gubben som vi hyrde av förklarade lugnt att det bara hade varit 4 st som kantrat av sammanlagt 1000 personer. Så då blev vi lugn :)
Men ett tag trodde vi fan att vi skulle dö i strömmarna. Jag satt längst fram och hade i uppgift att säga vart vi skulle åka. Man var ju tvugna att parera mellan stenar. Jo men visst, vi körde ju rakt på en virvel såklart och hela kanoten for runt. Liiitee panik vi fick eller!?
Sedan skulle vi försöka få upp kanoten på land, vilket gick som det gick! Bryggan som man skulle kliva av på stod ju nästan rakt upp. Jo men kul. Man fick stå och balansera på den där lilla bryggan och hoppa över till trappan som ledde upp till land. Så det menas att vi var tvugna att bära/släpa upp en kanot för en trappa. Jobbigt!! 
Men det var lite roligt på samma gång måste jag medge.
Sedan var det dags att ta till benen och gå tillbaka till bilen. Ca 1 mil! Jiiippi. Men jag tog det som träning och det gick förvånansvärt snabbt och bra :) Gick fel det första vi gjorde så vi kom tillbaka på samma ställe som vi gick från. Men till slut så. Tog ca 1 timme det med :) 

Nu har jag duscha och ska packa ut allt i bilen och fara hem till Hälsingland igen. Har jätte ont i huvudet :( 
Imorgon far jag vidare till Stockholm till min älskling. 

Soo long. 


Både jag och Sara var fullt påklädd. Det var ju satans kallt ute. Inte tänkte vi på att man blir varm av att paddla kanot i motvind och av att gå 7 km!
  
Jag var trött på skiten efter halva vägen! haha.
 
På promenaden tillbaka till bilen hittade vi fina stup rakt ner i vattnet. haha :p

Vi var glada att vi äntligen var framme vid bilen! Det var ett Halleuja-moment för min del iallafall!  

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha vilket kul minne vi har! Som vi höll på, jag som var halvsjuk och du som var så irriterad på mig för att jag inte paddlade, men det gjorde jag faktiskt, sen koncentrerade jag mig på att styra den förbenade kanoten, vilket jag var så oerhört kass på vilket tog sig uttryck när vi körde på den enorma virveln/stenen... Jag sitter och skrattar för mig själv! =) Haha

2009-09-28 @ 16:28:36
URL: http://lindblomsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0