Cykla är inte alltid lätt.


Man tror att man ska kunna bibehålla den formen man hade för några år sedan! Men icke!
Den här veckan tog jag mig friheten till att cykla till jobbet. Inte för att det är så långt och för det mesta är det bara att rulla dit. Men hemvägen!!! Igår fick jag fan astmaattack när jag cyklade hemmåt. Och idag, jag vette fan vad som hände. Dels var jag förbannat trött efter jobbet och allt jag ville var att få komma hem. Mamma skulle hämta mig egentligen men var försenad så jag var förbannad för det med. Jäklar vad jobbigt det var.
Sista biten består enbart av uppförsbackar och inte småa ena heller! Långa och branta som skidbackar. Iallafall sista. Usch! Jag som cyklade upp för alla de där backarna när jag var liten.
När jag hade fotbollsträningar cyklade jag till träningen, sen hem igen och tog de där backarna hur enkelt som helst.
Om jag skulle göra det idag skulle jag nog behöva läggas in på sjukhus för rehabilitering. 
Det är illa! 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0