Mening med livet.


Stenbocken

"Det är viktigt att du får tid över att fundera över tillvaron i stort.
Vad är meningen med livet?"



Ja vad fan är meningen med livet...
Om jag fick frågan för några år sedan skulle jag säga; livet har ingen mening. Livet är till för att man ska förödmjukas, misslyckas och sen dö olycklig.
Ja, jag var en bitter och deprimerad tonåring. Blame me if you want.

Men jag har ändrats.
Nu är min filosofi att man ska leva sitt liv medans man kan, och leva det på sitt eget sätt, för man ska dö sin egen död. Livet är alldeles för kort för att man ska sitta och gnälla över små saker, tycka synd om sig själv och inte göra något vettigt!
Man kan lika gärna dö imorgon.
Som Gandhi sa; Lev ditt liv som om du skulle dö imorgon!
Tammefan att jag ska göra det också.
Jag tänker inte sitta och ruttna bort.

Livets mening är att göra det bästa av tiden.
Möta motgångar och övervinna dom. Man kommer alltid misslyckas med något i livet, men det gör en bara starkare. Bara man reser sig upp igen och kämpar vidare.
Man kommer bli sårad, och man kommer tycka att livet vissa dagar bara är skit.
Men det måste man få göra och hur intressant skulle det vara om allt var frid och fröjd hela tiden.
För att man ska uppskatta det goda och glada i livet, så måste man möta sorgen.
Så enkelt är det med det.

Jaja, nu orkar jag inte mer. haha





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0