The king of pop!


Tycker inte ni att det känns förbannat konstigt och overkligt att Michael Jackson är död?!
Även om det var några dagar sedan den stora nyheten kom ut, så har jag nog fortfarande inte riktigt förstått det.
Jag har aldrig varit ett jätte stort fan till Michael men jag har aldrig tyckt att han var dålig heller. Jag var nog den där tjejen som lyssnade på smörmusik och pojkbandmusik. Michael Jackson var ju för coool för att passa in i det facket av musikstilar. Jag kommer nästan ihåg den första cd skivan med Michael Jackson som jag fick av mina föräldrar. Fan tänkte jag. Den här skivan kommer hamna i någon skräphög i mitt rum och den kommer aldrig spelas i min cd. Så fel jag hade! Jag kollade igenom låtarna på baksidan och bestämde mig för att ge den en chans. Alla låtar var ju jätte bra!
Den typiska med Michael Jacksons låtar är nog att de berör väldigt mycket.

Igår kväll satte vi på tv:n, jag och Johan. På 4:an gick en gammal konsert av just The king of pop! Vi fastnade framför programmet och blev förtrollad av hans bleka ansikte och hans svarta lockiga hår. Och såklart hans snygga moooves!
Men det var just i det ögonblicket jag förstod hur JÄKLA stor han var. Publiken stod och grät ikapp och både tjejer och killar svimmade när sista låten Man in The Mirror spelades. Det var helt sjukt! En efter en blev utburen på bår och man kan aldrig föreställa sig själv hur jääääävla många det var i publiken!
Jag läste på DN idag att det var 11.000 biljetter som lottades ut till hans fans, som hade möjligheten att komma på hans minnesceremoni. Det var 1,6 miljoner som registrerade sig!     

Nej, det är helt klart att The king of pop lämnade oss för tidigt. På ett sätt trodde jag att han alltid skulle finnas kvar. Men det kanske är så med de största artisterna genom tiderna. Men sen kanske det är för att Michaels karriär började så tidigt. Han har funnits så länge att det nu känns konstigt att han är borta. Men en sak är säker, hans musik kommer att leva vidare!



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0