090611


Denna dag spenderades i Bollnäs med Emmy och Hanna. Vi började med att gå en sväng på stan och kikade lite på kläder ännu en gång. Emmy ville nämligen hitta en ny klänning tills imorgon :)
Vid ett tiden åkte vi och käkade. Det blev en supergod räksallad för min del. Därefter gick vi till Torsberg och hann se några klasser på utspringet. Grattis ALLA ni som tog studenten idag!

Fick lite ångest när vi stod där och såg alla glada studenter på trappan. Känns som jag själv tog studenten för bara någon månad sedan. Usch, tiden går föör fort! Och jag kan ju inte stolt säga att jag gjort något bra sedan jag gick ut gymnasiet. Har inte haft något jobb, (bara sommarjobb) har inte rest något, (eftersom jag inte har något jobb som ger mig pengar). Jag trodde livet efter studenten skulle bli jäkligt enkelt och sköönt. Men icke. Detta ständiga tjat hemma är; "skaffa jobb", "gå till arbetsförmedlingen", "praktisera om du nu inte för nåt jobb".
Vem fan vill bli utnyttjad som praktikant på en arbetsplats för lika stor summa som jag får när jag bara är hemma?! Tur att aktivitetsstöd finns, Tack försäkringskassan/arbetsförmedlingen. Men ni ska inte tro att jag utnyttjar systemet för jag har gått i UGA as länge så dessa pengar är jag värd...


Det här handlade jag idag.

Linne med spets från Lindex 50:-
3 nitarmband från Lindex 39:- samt 49:-
Neutrogena ansiktstvätt 59:-
Apoliva Dagcreme 59:-
Försvarets hudsalva vanilj 17:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0