Sommarjobbs dilemma!


Usch, jag har ett dilemma som jag inte vet hur jag ska lösa.
Jag fick klartecken från ICA för någon månad sen att jag skulle få sommarjobba där. Men de blir aldrig klara med schemat så jag har knappt haft någon möjlighet till att planera min sommar med ledighet, resor och aktiviteter. 

Igår kom pappa hem och berättade att jag fick jobba på Sonias Kiosk i Orbaden hela sommaren. Och lönen där skiljer sig inte extemt mycket än den på ICA. Där får jag desutom styra och ställa lite själv, tillsammans med Fransson också då förstås, och jag kan även ta en vecka ledigt om jag skulle vilja hitta på något utan att det blir några bekymmer med schema eller med arbetsgivaren. Arbetsgivarna på kiosken är nämligen min faster och min pappa. 

Men samtidigt som jag är så förbannad på ICA att jag aldrig får schema eller att de inte verkar ha koll på någonting, så vill jag ju jobba där för att få en bättre meritlista. Eftersom jag flyttar till Stockholm snart så tänkte jag att erfarenhet inom matvarubutik skulle sitta jääkligt fint. Menmen, det kanske kommer fler chanser. 
Ska iallafall ta och ringa chefen på Ica imorgon och höra hur dom tänker. De kan ju inte bli förbannad över att jag fått ett annat arbete när det är de som ställt till det från början. Om man aldrig får besked om man får jobba eller inte så letar man automatiskt efter ett nytt jobb! 




Vill ha riktig sommar nu nu nu!



   


Kommentarer
Postat av: Emmy

Tycker du skall ta jobbet på sonjas, då får jag burgare hoppas jag ;)

2009-06-11 @ 19:12:38
URL: http://emmyeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0