Hemma igen.



Nu har man äntligen kommit hem från en veckas vistelse i huvudstaden.
Åkte dit på tisdag morgon så anlände där klockan halv tolv ungefär. Julia och Jacke mötte mig på centralen, vilket var bra eftersom jag är ganska dååålig på att hitta. Hittar fan inte ens i Bollnäs ibland.
Drog därefter hem till Julia och Cattis lägenhet och kikade på film och softa. På kvällen fick jag äntligen träffa min Johan, och vi gick på bio. Änglar och demoner. (uppföljaren av Da Vinci Koden). Den va AS bra faktiskt.

På onsdag åkte jag till Jacke och Linns tillfälliga boende och hjälpte Jacke att flytta lite matvaror till den nya lägenheten mitt i stan. Två stooora kassor var fick vi bära. Slitsamt för min rygg kan jag lova. Men Jacke fick bära det tyngsta så det va väl skapligt lugnt iaf :) På kvällen blev det en biltur till Älvsjö dit jag och Johan ska flytta sen om typ en månad. Checkade in området lite och jag kan lova att det var super nice där.

På Torsdag blev det lugnt på dagen men på kvällen blev det håll i gång. Åkte till Grönan med Jacke, Linn och Johan.
Vi tvekade ett tag men beslöt oss sen för att köpa ett varsitt åkband. Men det var ju lätt värt det, för shit så kul vi hade!




Fredag blev en dag på stan med Jacke. En stessig sådan också. Köpte en klänning på H&M som jag tänkte jag skulle ha på kvällen eller på lördagen men när jag kom hem var den inge fin längre. Så det blev återlämning.
Vid klockan tre åkte jag och Johan och resten av gänget till Södertälje för att uppvakta Anton som tog studenten. I 6 hela timmar satt jag på en och samma stol. Ett ord - påfrestande!
Det är förbannat jobbigt när man inte känner någon och man måste va trevlig och prata med alla och presentera sig. Det är bara så irriterande att jag ska bli röd i ansiktet så fort jag öppnar käften!
Men annars var det trevligt. Roliga och trevliga stockholmare och jätte god mat :)

lördag blev det en snabb visit på Skärholmen Köpcentrum. Lämnade tillbaka min klänning och köpte lite hygien artiklar och smink. När vi kom hem var det dags för inflyttningsfest hos Johans kusin Micke. Men jag var alldeles för sliten och hade absolut ingen lust att vara social, så jag stannade hemma. Men Johan gick en sväng eftersom han hade lovat Micke att komma. Vid tre kom han hem och då hade jag inte vågat gått och lagt mig än. Så snacka om att jag va död på söndag. Alltså idag!
Idag skulle vi alltså till Johans farmor och uppvakta henne som fyller 70 år  :) Det var trevligt. Mycket folk och mycket god mat. Nu har jag då fan träffat hela släkten! 
puuust...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0