Kan inte döda flugan!


Nu sitter vi hela familjen i Saras vardagsrum och pratar.
Vårat samtalsämne är tro!

Ingen i vår familj är religiös men vi är ändå medlem i Svenska Kyrkan. 2000 kr går från våra löner direkt till Svenska Kyrkan per år. Eftersom vi har döpts så blev vi automatiskt medlem.

Pappa
förnekar som vanligt allt. Och denna gången förnekar han skarpt att han inte är religiös på något slag. Men tillägger att om han har en tro, så är det Robert Lindh från Kramfors. Vilket tydligen är en person som inte ens existerar. Fråga mig inte för min pappa är ett mysterium.
Mamma säger att hon inte är religiös, men trots det tror hon på något större än jordlivet. Så egentligen skulle man kunna säga att hon tror på Gud eller Jesus. Men frågan är om man är religiös bara för att man tror på dessa gubbar. Troende är man ju iallafall.  
Sara tror på ett liv efter döden, men att det bara är själen som lever vidare. Kanske i någon annan livsform. Varför inte en fågel.
Fan, det här lät ju riktigt seriöst ;) 

Men jag är nog beredd på att hålla med min syster lite.
Min kommentar till vad min tro är, var; jag tror på reinkarnation! 
Jag har väl kanske trott på det för att det lät bra. Att livet är evigt och att man lever vidare i själen låter väl förbannat bra. Eller hur!
Jag var tyst en stund, sedan berättade jag.
"Ni vet. Jag har en fluga i lägenheten. Och den har varit där i typ en vecka. Och den liksom följer efter mig vart jag än går. Ibland sätter den sig på handen. Den är inte ens rädd för mig. Då tänker jag, att kanske! är det mormor som lever vidare i den där flugan"

Jag har fan inte haft mage till att döda den där flugan bara för därför. Så den surrar runt på dagarna, på nätterna, hela jäkla tiden. Bara för att jag tror på reinkarnation!! 

Är inte det komiskt så säg. haha


Nu när jag nu läste vad jag skrev så lät det förbannat freaky! haha ;D

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0