haha. rolig dag.


Ja, det blev en ganska intressant dag!
Jag var ute i god tid och allt gick bra. Tills jag kom till Arlanda...
När jag kom in vid terminal 5 och tittade på tavlan om avgående flyg fanns inte mitt flyg med.
WTF täntke jag. Det är inte sant. Vad är det som hänt nu tänkte jag.
Panikslaget försökte jag få tag på syster för av någon anledning trodde jag att hon kunde komma och rädda mig och hjälpa mig. Men hon svarade inte.
Paniken växte förbannat fort inom mig och till slut var jag ju tvungen att fråga någon.

Jag gick till biljettkassan, ställde mig framför disken där en snäll liten medelålderskvinna satt.
Jag ställde den dumma frågan; Öhhh, hur vet jag vart jag ska gå?
Hon tittade på mig som om jag var dum i huvudet. Hon frågade med vilket flygbolag jag skulle flyga med.  
Sen säger hon; Nej, men Malmö Aviation flyger inte från Arlanda. Dom går från Bromma flygplats.
Vafan, jag har alltså bokat ett flyg och är inte på rätt flygplats! Helt otroligt.

Vad är jag tvungen att göra om inte springa ut och haffa en taxi! 
Jag skyndade mig att hoppa in i taxin och sa till chauffören; Bromma Flygplats, fort som ögat! 
När han undrade varför jag hade så bråttom och jag berättade vilket klantigt misstag jag hade gjort, så skrattade han gott åt saken.. 
Jag kände mig mest bara dum. Inte vågade jag kolla på taxametern som tickade på heller.

Anyway, 500 spänn fattigare klev jag in på Bromma flygplats, satte mig så småningom på flyget och nu är jag i Umeå hos syster.

När jag och syster satt och käkade ringde mamma. Hon frågade hur resan hade gått. Jag svarade såklart BRA!
Sedan frågade hon om jag hittade på en gång. Jag svarade JA! 
Både mamma och pappa var alldeles för stolta över mig att jag hittade så bra och att jag klarade mig själv så det skulle ju bara bli fel om jag berättade vad som egentligen hände ;) haha. 
Jag skrattade lagomt mycket inombords iallafall! 

Äh, jag får se positivt på det hela. NU hittar jag både till och på Arlanda och Bromma flygplats! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0