Hälsingland.


Har nu kommit hem från Stockholm, till varma goa gamla Hälsingland. 
När vi började komma in i Kilafors kände jag bara - vad i helvete?! 
När vi körde igenom Bollnäs tänkte jag att - aldrig mer, aldrig mer! 
Men när vi började komma upp i skogarna till det mörka, lugna och tysta Vallsta började det fan kännas bra.
 
Nu sitter vi framför tv:n och kikar på Idol. Har fått en god middag av mamma och pappa och nu väntar ostkaka med saftsås. Blir en mummakväll ikväll :p
Det är skönt att få komma hem till föräldrarna igen och bara få ta det lugnt och få grymt god mat.
Det är annat från den maten vi lagat i lägenheten. Blääsch. Vi har levt på vårat förråd i 2 veckor nu och det är himmelriket att få komma hem och få något annat än bara pasta, ris, frysta köttbullar, hamburgare, korv med bröd. Vet inte hur många gånger vi har käkat mackaroner och spagetti. Den ultimala traditionella produkten att ha hemma om man är fattig!

När man har flyttat hemifrån och kommer sedan hem inser man faktiskt varför ens föräldrar har tjatat på en så många år. Tjatat på varför de vill ha hjälp med alla hushållssysslor och varför man ska städa hela jäkla tiden. 

Eftersom jag har varit hemma i lägenheten nu i två veckor är det mina dagliga sysslor att diska, och åter DISKA!
Finns det något som är tråkigare???
Jag och Johan har dock gjort upp en plan. Fast en dålig sådan. Vi täntke, att om vi använder alla jäkla tallrikar i skåpen. Alla glas. Alla bestick, så diskar vi upp hela berget när vi har tid och ork. 
Men hur ofta har man tid och ork att diska? Speciellt när det är ett helt jäkla berg i köket.
Innan jag började diska fanns det inte en enda gaffel, kniv eller sked i lådan. haha 
Men inatt tog jag tag i saken. I en timme stod jag och diskade. Helt otroligt. 

Nej, nu ska jag leta reda på sladden till kameran så att jag kan föra över bilderna till datorn..

 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0