Spindelskräck.


När vi precis hade flyttat in i lägenheten i Stockholm så var det en natt när jag inte kunde sova. Jag låg och kikade lite på tv när jag plötsligt såg något i ögonvrån. Det var sommar och vi var tvugna att ha balkongdörren öppen hela dagarna. Jag visste att det var mycket mygg och nattfjärilar som cirkulerade runt i rummet, men det som jag såg i ögonvrån på väggen var något helt annat!

En STOOOR jävla fet spindel!
Och nu snackar jag inte om någon vanlig liten spindel med liten kropp och smala långa ben. Utan den var FET!
Synd bara att jag bor med någon som är något mer rädd för spindlar än mig själv. Men jag tvingade Johan att ta bort den.

För någon vecka sedan hände samma sak.
Jag låg uppe på natten och kikade på tv när jag såg något krypa på golvet snett framför sängen.
Jag förstod fan att det var en fet spindel. Men den här var ÄNNU fetare!
Seriöst, finns det bara monster spindlar i Stockholm?!

Varken jag eller Johan vågade döda spindeln. Den var ju enorm. Och snabb som fan.
Så vi tog det bästa vi hittade. Nämligen en skål och fångade in honom.
Sen visste vi inte vad vi skulle göra av den så nu står skålen med spindeln, ute på balkongen. :p
Vi har vårat eget husdjur och jag fattar inte att den fortfarande lever. Vi hade ju hoppats på att den skulle dö där ute!

 

USCH!
 

Kommentarer
Postat av: maria hallin

men fy fan vilken jätte till spindel! jag skulle flytta ;)

2009-09-28 @ 14:42:11
Postat av: Sara

Åh fy fan! Äckligt och horribelt, flytta norröver istället, här har det snöat idag =)

2009-09-28 @ 15:45:43
URL: http://lindblomsara.blogg.se/
Postat av: julia törnemar

hahaha ja såna där är ju vardagsmat! hur många dagar har den levt nu? :D

2009-09-28 @ 17:27:06
Postat av: Frida

Jag vet inte riktigt hur länge den har varit där ute. Åtminstone en vecka iaf :)

2009-09-28 @ 18:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0