Jag är negativ, whatever.


Finns det något värre än att skriva jobbansökningar?
Jag kommer fan aldrig på något vettigt att skriva och det blir bara baajs av alltihopa.
Nu är det ju dags för mig igen att sätta mig ner varje kväll och kolla igenom Ams hemsida på lediga jobb.
Blä. Det suger att vara arbetslös.

Vad ska man skriva så att arbetsgivare anställer en någon jäkla gång.
Jag gick den där kursen på arbetsförmedlingen när jag var arbetslös då man fick lära sig hur man skulle skriva cv. Men jag tror fan inte jag lärde mig något vettigt iallafall.
Eller så är det så att jag tröttnat på att skriva cv så jag bara slänger ihop några ord. Det känns ju inte som om det spelar någon roll längre. Det är ju en hel drös som söker varje jobb så varför skulle just jag få det. En bondjänta från Hälsingland!

Usch, nu är jag negativ också men det är bara för att jag är trött på skiten.
Jag är trött på att vara arbetslös och inte ha några rutiner i vardagen.
Jag är trött på att det alltid ska finnas överkvalificerade personer som söker just samma jobb som mig och får självklart jobbet före.
Jag är trött på att ständigt få korta men ack så grymma meddelanden i mailen om att jag tyvärr inte fick jobbet.
Och jag är trött på att ständigt ha minimalt med pengar på mitt konto!

Tack för mig.
Nu ska jag återgå till att skriva meningslösa ansökningar och vänta på ett nekande svar på mailen.   

Kommentarer
Postat av: Jakob

gjorde du många tjocka slingor?

2009-09-01 @ 22:36:11
URL: http://jonssonjakob.blogg.se/
Postat av: Jakob

gjorde du många tjocka slingor?

2009-09-01 @ 22:39:11
URL: http://jonssonjakob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0