Ge tillbaka


Man tror att allt det vackra och underbara ska fortsätta.
Bevaras för evigt.
Man tror att dessa underbara tider aldrig kommer att förändras.

Tills den dagen man inser att man hade så fel.
Så fel om livets utmaningar och öden.

Jag har haft fel.
Aldrig någonsin tidigare har mitt hjärta känts så krossat.
Krossat i de allra minsta bitar.
Det har känts som om dessa bitar aldrig kommer hitta sin plats igen.
Det har varit stunder då jag gett upp i att försöka laga det.
Gett upp i att försöka hitta alla bitar.

Mitt hjärta är fortfarande inte helt.
Jag letar fortfarande efter de tusen bitar.
Vilka som hör ihop med vilka.

Jag vet inte hur lång tid det kommer ta.
Det vet jag verkligen inte.
Hur lång tid tar det att laga ett hjärta?

Vissa stunder känns det inte ens som om jag har ett hjärta.
Känner mig helt tom.
Känns som du tagit det ifrån mig.

Men med tiden ska ni se..
Då är alla dessa bitar på sin rätta plats igen.
Det tar bara tid.
Tid.

Ge tillbaka mitt hjärta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0