Jag drömde en natt


Jag hade en sådan fruktansvärt äcklig dröm inatt.
Börjar fundera om det verkligen var en dröm, eller om det var verklighet.

Jag drömde iallafall att jag vaknade av tre pistolskott.
Hörde därefter skrik och gråt utanför fönstret.
Tänkte att nu jävlar har grannarna blivit skjutna.
Eftersom mina släktingar bor bredvid blev det en mardröm.
Inifrån mamma och pappas rum hör jag hur de diskuterar vad det var som lät.
Jag öppnar ögonen och hoppas att det ska vara en dröm.
Nere vid sängkanten står då en stor mörk gestalt med ett vapen i sin hand.
Jag vågar inte röra mig.
Känner att det rinner i mungipan.
Dreglar jag?
Snart vaknar jag väl.... ?
Nej det är ingen dröm längre.
Inser att det är jag som blivit skjuten och det rinner blod ur min mun.
Mitt liv bokstavligt talat passerade i revy och allt gick så jävla långsamt.

Men till slut blir allt ljust.
Jag ser mitt rum.
Jag har vaknat. Äntligen!
Jag drömde att jag drömde och jag drömde!

Skumt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0