Födelsedag

Jag fyller år på söndag. Och det är väl inte vilken födelsedag som helst heller. Jag fyller 20!
Jag sitter och funderar på allt det positiva med att fylla 20.
Men det enda jag kommer på är att man nu själv får gå på systemet och man kommer in på fler krogar.

Men den negatvia listan är fan inte rolig.

1. Man måste börja betala för att gå till läkaren.
2. Man måste betala en förmögenhet om man besöker tandläkaren.
3. Dom "mindre" kommer fråga om man kan köpa ut.
4. Man är officiellt vuxen och måste ta på sig en massa ansvar.
5. Man vet att man börjar bli äldre och man hinner knappt knäppa med fingrarna så är man 30!
6. Man får stressen till att börja plugga och bli något i livet.
7. Man inser att man inte har lika bra fettförbränning och matsmältning längre.
8. Man måste börja träna för att hålla formen.
9. Det är dags att börja tänka på pensionssparandet.
10. Det är inte längre okej att bo hemma hos föräldrarna.


Okej då, dom flesta sakerna handlar om mig själv och det jag tycker.
Men tandläkaren och läkarn är ju fan sant. Jag kommer inte ha råd med den skiten. Bäst att man sköter om tänderna! :)


Kommentarer
Postat av: Petra

Gud vilka fina ögonfransar du har! Vad använder du för mascara? :)

2010-01-08 @ 23:30:10
URL: http://petramariannenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0