Dumma Frida


Jag har gjort det igen!
Ställt till det med de där jävla tågresorna.
Kom till stationen i Uppsala i BRA tid och tittade på tavlan för avgående tåg.
Men mitt tåg är ju inte där.
Äsch tänker jag, jag väntar ett tag till. Snart dyker det väl ändå upp.
Men när det är 10 minuter kvar så börjar jag känna mig smått panikslagen eller fundersam.

Börjar ringa mamma och hoppas att hon har svar på allt och som ska rädda min dag.
Går därefter till info där en söt liten kärring frågar samma sak som mig, VART FAN ÄR TÅGET?
Men ja... hon var ju inte lika dum som mig.
Jag hade en uthämtat biljett och när expediteten frågar efter den så säger hon; Men den här biljetten är ju giltig NÄSTA måndag!
WTF tänker jag. Det är inte sant! Jag har gjort det igen.
Det ska alltid vara något när jag åker tåg.
Så jag får stå där och skämmas över hur jävla dum jag är!

Jag som dessutom är så fattig mår bara ännu sämre nu över att jag lagt ut över 100 spänn på en tågresa som jag inte har nytta för. JÄVLA SKIT!

Men det var bara att dra upp ett leende på läpparna och boka en ny biljett!
Så nu är jag äntligen hemma..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0