Hemkommen


När man åker tåg stöter man alltid på någon som vill prata.
Och jag sätter mig alltid bredvid en sådan person.
Jag hade sett fram emot att ha en lugn stund på tåget med min dator och musik i öronen.
Men icke. Där sätter jag mig bredvid en äldre man då det var snålt med platser. Tåget var överfullt!
Jag hade att välja mellan att sätta mig bredvid honom eller en snarkande snygging.
Jag vill inte höra någon som snarkar just bredvid mig i två timmar så nej, det fick bli medelåldersgubben.

Han börjar snacka på en gång. Om vädret, Uppsala, min hemort Bollnäs, Snoddas, bandy, ALLT!
Visst kan jag tycka att det är trevligt när folk för konversationer. Men idag hade jag fan ingen lust.

Efter ett tag somnade han som tur var och jag fick istället en snarkande man bredvid mig ändå.
Jag passade på att sätta i hörlurarna i öronen och när han vaknade till lossades jag sova.
Men SÅ fort lurarna åkte av när tåget närmade sig Kilafors. Ja då jäklar gick munnen på honom igen!

Har varit hemma nu några timmar. Bara tagit det lugnt.
Legat i mamma och pappas säng med katten och myyst.
Nu har jag hämtat datorn för att sätta igång med lite plugg.

Skulle helst bara vilja lägga mig ner och vila! Är så förbannat trött!


Utsikt från Orfa uppifrån tornet!
Vet ni hur jävla rädd jag var när jag gick upp där! Herreguuu



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0