Rädd för mörkret


Varför är jag jämt pigg när kvällen kommer!
Det är ju dåligt!
Nej, ett nattjobb kommer det bli för mig i framtiden.

Har fått en fråga gjord ikväll iallafall.
Förstår inte så mycket av den sista frågan så dum som jag är.
Men nog talat om skolan!

Kom faktiskt iväg imorse till Arbrå för att träna.
Det blev inte gymet dock, utan jag cyklade till Emmy och gick ut på en promenad med henne.
Tänkte dra förbi gymet efteråt men då hade jag fan inte orkat cykla hem!
Herrejävlar vad jobbigt det var.
Men då har jag åtminstone fått lite träning idag.

Jag sitter helt ensam nere i köket.
Mamma och pappa har gått och lagt sig.
Jag är rädd!
Det låter så mycket. Knakar, gnisslar, brusar..
Det spökar fan i det här huset. Ärligt talat så tror jag det.
Ibland hör jag såna konstiga grejer. Eller är det bara inbillning?
Dessutom är det mörkt här nere nu! Förbannat mörkt.
Bara i köket det lyser och jag måste igenom en hall för att komma till trappan.
Nej fy satan. Nu blir jag ännu mer rädd för nu låter det som om det går någon på övervåningen.
Hjälp, mamma!

Fan vad löjlig jag är!
Men ibland är jag det. Man vet ju aldrig vad som gömmer sig i mörkret, right?!



Nu vill jag ha sommar så man kan sätta på sig blommiga klänningar och höga klackar!
Vill dessutom utomlands. Så jävla mycket!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0