Frida är trött


Det är något fel på mig.
Varför är jag så här trött jämt och ständigt!
Jag går och lägger mig i tid. Jag kliver upp i tid.
Men ändå känns det som om jag skulle kunna sova hela dagarna.

Jag har vräkt i mig tre vitaminbrustabletter. Sen något tillskott som mamma har.
Det hjälpte i början men nu är jag tröttare än någonsin.
Kanske det har blivit omvänd effekt när man tar för mycket?!

Då tänker jag. "Ja men jag kanske ska vila en stund så är jag pigg sen"
Men helvete heller. Det funkar inte. Aldrig!
Jag tänkte så nu för en halvtimme sedan. -Äh, jag vilar en stund!
Jag lägger mig ner på soffan, stället klockan på en kvart och sen blev det svart!
Jag somnade på en gång!
Inte vaknade jag av klockan heller utan väcktes nyligen av hemtelefonen som ringde.

Nu måste jag sätta igång.

Man kanske ska koka sig en kopp kaffe i ett tapperts försök till att bli piggare.
Det gick inte. Jag insåg att jag inte kan koka gott kaffe.
Får vänta tills pappa kommer hem.

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0