SD


Länk till debatten
http://svtplay.se/v/2157435/debatt/del_4_av_17__tisdag?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2161233/sb,p104688,1,f,-1

Ja. Så hade vi den här jäkla debatten om SD.
Jag vet inte riktigt vart jag står. Eller jo, det vet jag.
Först och främst tycker jag som de 330 000 andra svenskar som röstade på SD, att invandringspolitiken är bedrövlig. Vad är det för fel på svenskar som inte kan ta debatten om invandringen.

Fick en inbjudan på facebook dagen efter valet.
"När Lars Ohly vägrade sminka sig i samma rum som Jimmie Åkesson"
Alltså allvarligt. Trodde ni att jag skulle gilla den inbjudan trodde ni fel. Han ska kalla sig politiker. Som politiker måste man kunna ta konflikter och debatter.
Det gjorde inte han på ett bra sätt. Enligt mig.
Jag tycker det var fruktansvärt barnsligt och omoget.

Det är ju faktiskt helt solklart för mig varför hela 5.7% av svenska folket röstade på SD.
Ingen av de andra partierna har vågat tagit fram problemen kring invandringen.
Och nej, bara för att man röstar på SD är man inte rasist. 330 000 svenskar är INTE rasister. Det är faktiskt en väldigt låg siffra av svenskar som är rasister.
Vi är bara helt enkelt missnöjd med vad våra politiker åstadkommit.
SD är rakt på sak om just invandringen, och det är det många är missnöjda med i Sverige, då är det klart man röstar på dom. Sen kanske man inte just håller med alla punkter i deras politik.
På debatten sitter en partimedlem från Vänsterpartiet och påstår att de inte kommer söka något stöd alls hos SD, men ändå har de samma politiska punkter i bland annat skola och kultur. 

Det verkar som de andra partierna i riksadagen är rädd.
De har fryst ut SD och de har aldrig haft en ärlig chans att få fram sin politik utan alla pratar skit om dom utan att de får försvara sig. 
Vi har demokrati i Sverige. Det innebär att alla får ha sina åsikter. 
Visste inte partierna det? 

Nej jag tycker bara att allt i samband med det här är så överdrivet. 
Det är precis som om svenska folket och politikerna tror att SD ska komma in i riksdagen, leta upp alla invandrare, ställa dom på en linje och skjuta dom en efter en. Starta något Hitlerkrig. 

Nu är verkligheten att Sverigedemokraterna faktiskt kom in i riksdagen. Lev med det och gör det bästa av situationen. Någon gång måste debatten tas så snälla politiker, sluta blunda för den här situationen och deal with it!

Och för er som vill veta. Jag röstade blankt i valet!

Kommentarer
Postat av: Sara

Helt rätt eller vad är egentligen rätt och vad är egentligen fel... Jag tycker den här diskussionen är viktig att ta upp, just invandringspolitiken... säger inte mer än så...

2010-09-25 @ 13:19:30
URL: http://lindblomsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0