Farmliv


Har nu varit pa farmen i Julia Creek i en vecka.
Jag alskar det!
Den ar helt enkelt perfekt.
Det ar 5 minuters gangavstand till "stan" och det jobbar manga yngre pa farmen som bara ar fooor gulliga!
Jag bor i ett stort hus med mamman och hennes dotter med man bor i ett hus 50 meter bort.
Dom har getter, obesvkrivligt manga hastar, hons, kalkoner och saklart kor och hundar.

En normal dag for mig ar att kliva upp 6.30, gora frukost, stada, tvatta, ta hand om tradgarden, plocka upp doda gigantiska rattor som hundarna dodar under natten. Tror jag plockar upp cirka 15 av dom varje dag. Sedan matar jag djuren, leker med hundarna, gor lunch, middag och sen ar det sovdags.
Later kanske inte sa glamuorost men jag trivs! Javligt bra!
Mitt pa dagen har jag dessutom ett break pa typ 2 timmar haha

I helgen akte alla ut i buschen till ett stalle som heter Saxby, dar det var rodeo med bade hastar och tjurar.
Det var verkligen en upplevelse!
Jag hade sa jakla roligt och traffade en tjej jag bodde med i Sydney, vilket var galet.

Nu maste jag aka tillbaka till farmen och fortsatta jobba.
I just love my life right now

Puss pa er allihopa

Kommentarer
Postat av: Emmy

Saknar och älskar dig!!!

PUSS!

2011-07-05 @ 07:54:49
URL: http://emmyeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0