Katoomba, Blue Mountains


Hej igen

En liten uppdatering for er som fortfarande foljer min resa.

Jag befinner mig nu i Katoomba. En liten "stad" som ar huvudstaden for Blue Mountains. Man kan val knappt kalla det en stad egentligen. Det finns en huvudgata som gar att jamfora med distansen mellan Nytorp och infarten till Kyrkogarden.  
Jag jobbar pa ett hotell som allt-i-allo. Stadar bland annat rum, serverar frukost, cafe, reception och baren. 
Under veckorna hander det dock inte mycket da det inte ar sa manga gaster. 
Men nu i helgen var nastan alla rum tagen och vi har stadat rum hela dagen idag. 

Det ar ett mysigt hotell i ett hus byggt ar 1922. Nastan alla tapeter och mobler ar kvar sedan 1950-1980 talen. 
Dessutom hanger det manga tavlor pa vaggarna som ar kvar sen den tiden, och vissa i orginal vilket ar vart mycket pengar fick jag nys om haromdagen. 
Moblerna omatchar pa ett charmigt sett och for att halla varmen eldas det i oppna spisar. 

Jag har nu varit har i en vecka och jag trivs skapligt bra forutom att det inte ar sa mycket att gora pa fritiden. 
Visst har man Blue Mountains att checka in, men det ar i stort sett allt. 
Den enda gladjen jag har just nu ar att laga mat och baka. Sa ja, jag kommer nog bli fet under min vistelse har haha!

Jag vet inte hur lange jag blir har, men jag ska sa smaningom gora mitt farmjobb. 
Vill bara fa det gjort sa man inte behover tanka pa det langre. Ska bli sa skont! 


Annars vet jag att det borjar bli varmt pa riktigt hemma. Fan ta er! 
Nej men kul for er! Har ar det kallt som i graven. Det kanns faktiskt som borjan av svensk vinter. 
Var tvungen att kopa mossa och vantar haromdagen och det ar inget jag jublar over! Usch! 

Jag saknar alla dar hemma! 
Mamma, pappa och syster ar nu i Dalsjo och jag onskar jag var dar. 
Vannerna grillar, festar och valkomnar varen och jag onskar jag var dar. 
Men jag far halla ut.. 

Jag hoppas iaf att alla ni! Vanner, familj, slaktingar, framlingar far en underbar sommar!!    






Kommentarer
Postat av: Alex

Hoppas du har det bra som fan Frida!! Följer dig så gott det går jag :D PUSS! <3

2011-06-05 @ 23:48:47
URL: http://axelandrag.blogg.se/
Postat av: Emmy

Lite läskigt rum på den där sista bilen, känns som omslaget på en skräckfilm :P Jag hoppas du har det bra och att vi snart ses! Vill inte vänta allt för länge till nu, puss och kram!

2011-06-05 @ 23:52:40
URL: http://emmyeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0