:'(


Tänkte jag skulle skriva om mina planer i jul/nyår.
Men nu är det så att jag inte har den blekaste vad som händer då.
Julafton har vi ju alltid firat hemma. Mamma, pappa, syster, jag och såklart mormor och morfar.
Sen jag var 6-7 år har dock bara mormor funnits med men nu är även hon borta.

Julen har blivit tom utan mormor. Hon fanns alltid där och fick en att skratta.
Hon fanns där och gjorde en orolig när hon fick ett astmaanfall eller när hon bara blev nervös. 
Men mormor har alltid varit så snäll. Omtänksam. Gullig. Fantastisk. Precis så som en mormor SKA vara! 
Jag saknar henne jätte mycket. 

Ibland får jag skuldkänslor när jag tänker på att jag kanske inte var det bästa barnbarnet.
Det kändes som om jag inte hälsade på tillräckligt eller berättade för mormor att jag älskade henne.
Men jag hoppas att hon visste om det.
Usch, nu saknar jag mormor mer än någonsin. Och morfar. Kommer ihåg hur han alltid kände på min mage när jag sa att jag var mätt. Hans kommentar var alltid; "Här finns det allt plats lite till".
Mormor & Morfar - Jag älskar er!
..............................................................................................................

Vi har pratat nu i familjen att om vi skulle göra något annorlunda denna jul.
Åka någonstans. Vi funderade om vi kanske skulle åka till sommarstugan och fira, men mamma tycker ju att det kommer bli så kallt där. Men det går ju alltid att elda, vilket jag tycker är mysigt :)
Något annat har vi inte kommit på än så länge. Får se vad vi hittar på! 

På nyår har jag inte den blekaste om vad som händer! 
Jag och Emmy har pratat om att ordna någon fest, men ja, jag vet inte. 
Nu ikväll diskuterade vi en trip till fjällen över nyår. Det skulle vara underbart!  
Synd att man har så snålt med pengar bara.
Jag måste verkligen skaffa något extrajobb!  


jaja, muppbilder varning. Men jag orkade inte vara seriös.
Kommer mer seriösa bilder imorgon.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jättefint blev det ju! Håret alltså =) jag är inne på att fara till stugan, men det kanske blir ett projekt för nästa år då det behövs lite planering. Men jag ska garanterat sova i stugan när jag kommer hem, du vet som jag och pappa gjorde förra året... Hänger du på? Många kramar

2009-11-24 @ 15:56:28
URL: http://lindblomsara.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har inte tänkt så mycket men jag ska ha det i åtanken. Det är kul med förändringar! =)

2009-11-24 @ 16:05:49
URL: http://lindblomsara.blogg.se/
Postat av: Petra

Gud vad snygg härfägen blev! Du passar jättebra i den :)

2009-11-24 @ 16:58:41
URL: http://petramariannenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0