Livet.


Det känns som mitt liv är på väg i rätt riktning!
Jag börjar må bättre.
Visst, det finns dagar då jag bara vill spy på mitt liv. Men nu är det iallafall upp och ner.
Tidigare var det bara ner..

Jag måste tänka positivt. Inte gräva ner mig. Måste tänka framåt. Gå vidare! 
Jag kan inte göra något åt det som hänt. Det går inte att ändra på. Varför ska jag då älta skiten?! 
Nu har jag all tid i världen att ta reda på vad jag vill göra med mitt liv. 
Jag ska göra det bästa av det. Livet är alldeles för kort för att sitta och glo! 

Nu ägnar jag mig fullständigt åt matten så jag blir klar någon gång. 
Hade ju tänkt bli klar före jul. Men det kommer jag inte klara, men jag ska försöka. 
Sen vet jag att jag kommer in på en kurs i Uppsala. Men boende är det kluriga. 
Men igår fick jag lite hopp hos mina släktingar som skulle höra med några av deras släktingar som bodde i Uppsala. Det kanske löser sig ändå :) 
Jag kommer plugga cirka ett halvår på kursen jag kommer in på, sen hoppas jag på ett jobb. Tjäna lite snabba cash! Sen är mina stora planer att åka utomlands! 
Jag vill göra det innan jag blir gammal och skruttig. 
Shit! Jag blir så avundsjuk på dom som åker runt i världen och jobbar och har det bra. Träffar nya människor och skapar nya kontakter! Så vill jag också bli! 
Jag vill inte vara avundsjuk längre. Snart är det ER tur att vara avundsjuk på mig!!! 

Många har sagt att de också skulle vilja åka utomlands. Och att de lugnt skulle följa med. 
Men när det kommer till kritan så ändrar de sig. Synd tycker jag...
Om jag fick en chans att åka så skulle jag ta den. Man är bara ung en gång! 
Jag har ju varit lite skeptisk till att åka själv. Men bara för att ingen av mina kompisar har samma mål som jag så ska jag inte behöva sitta hemma och inte förverkliga dom. 
Så jag får helt enkelt ta mig i kragen och sätta mig på flyget och vinka hejdå till alla, även om det tar emot. 


Jag skulle inte tacka nej till att jobba i värmen. 
Ha möjligheten att ha linne och shorts varje jäkla dag! 
Bli brunare och brunare. 
Lära sig nya kulturer.
 

Nej fyyy FAN. Jag läre åka!!!




 

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter kanon! Du verkar vara på rätt spår och jag blir avundsjuk! Vi måste ta ett allvarligt snack hemma i jul. Planera vår framtid ;) Pöss

2009-11-24 @ 16:00:56
URL: http://lindblomsara.blogg.se/
Postat av: Elin

min syrra åkte på en såndär resa i 3mån, hon hade en kompis med sig men som åkte hem tidigare. hon sa att hon hade som kulast när hon var själv. så iväg med dig! :)

2009-11-24 @ 19:25:18
URL: http://elinhildingsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0