Tatuering.



Jag har börjat fundera på några taturingsplaner!
Vill ha en text i nacken. Eller iaf en text. Men vart vet jag inte riktigt men jag tycker att nacken är ett perfekt ställe. 
Jag funderar på en latinsk mening.

Tuam ipsam vive vitam,
quia tuam ipsam oppetes mortem.


eller. 

Per aspera ad astra.


 

Ja jag kanske skulle skriva vad de latinska meningarna betyder också!
Smarta mig!
Den första betyder: "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"
Den andra betyder: "Genom svårigheterna till stjärnorna"  (genom kamp till seger) 

Har fått lite kommentarer om att det heter Per aspera ad astra! Jävligt bra. Litar mer på er som läst latin än mig själv. haha :) Så det måste jag ju fixa till. Man vill ju att det ska stå rätt och betyda rätt. :)   


I Egypten så gjorde jag ju en hennatatuering på foten. Jag gillade den mer och mer.
Inte själva motivet men jag skulle lugnt kunna tänka mig att göra en liknande där nere på foten.
Får kolla upp något fint motiv kanske. :)


Nu är det dags att sova. Börjar bli tööör i ögonen!
Godnatt och sov gott.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad betyder de latinska orden? Från en nyfiken syster =)

2009-11-19 @ 12:28:15
URL: http://lindblomsara.blogg.se/
Postat av: Sara

Helt klart tycker jag att det är coolt med latiska språket. Jag röstar på den andra, till stjärnorna genom svårigheter... Jag blir också sugen! =) Kanske ska göra det när vi har kommit hem från vår utlandsresa dvs. om några år... Sådär 2 kanske?!

2009-11-19 @ 15:29:24
URL: http://lindblomsara.blogg.se/
Postat av: Malin

Gör inte som syrran bara :) tatuerade in en latinsk text som bettydde något helt annat än vad hon trodde :p

2009-11-19 @ 16:47:41
URL: http://maliiinjonsson.blogg.se/
Postat av: Arne Svensson, Stugsund

Per Aspera Ad Astra



"Genom svårigheterna mot stjärnorna"



Tuam ipsam vive vitam,

quia tuam ipsam oppetes mortem.



"Lev ditt eget liv, du ska dö din egen död"

2009-11-19 @ 20:47:27
Postat av: Nathalie

Trillade in här av en slump! Det där blir skitsnyggt Frida! Dock så tror jag att det skall vara Per aspera först, inte ad astra. Läste om det i skolan.. Hoppas allt är bra. Sköt om dig. KRAM

2009-11-19 @ 23:19:24
URL: http://nathaliesvedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0