Shopaholic


Ja. Det är nog dags. Dags för mig att erkänna!
Mamma har haft rätt.
Mitt shoppande hör ihop med hur jag mår.
Och nej, det är inte bara när jag mår dåligt. Det är jämt. Spelar ingen roll vilket humör jag är på.
Man blir helt enkelt lycklig av att köpa saker.
Tänk att få komma hem och öpnna upp ett hemskickad paket med massa kläder man skickat efter!
Det är som julafton!
Eller att gå runt i affärer och prova en massa klänningar, byxor, tröjor, smycken, accesoarer osv osv..
Och sedan hitta en juvel. En sådant plagg som man bara MÅSTE ha! Ett plagg som man verkligen tycker att "ja fan, jag är smoking hot"! Sedan går man hem stolt och tänker ut på vilken fest man ska använda den.
SKOR! SKOR är jag lite beroende av. Det är nog skor som gör mig mest nöjd och happy happy.
När man provar skor behöver man inte tänka: "Oj oj, i den här syndes höfterna alldeles för mycket." Eller "Fan vad fet jag såg ut i det här". Skor är underbart!

Och NEJ mamma. Jag har inte shoppat något!
Det bara kom till mina tankar när jag idag gick på stan med Kristine!
Hmm, okej då. OKEJ, (!) jag erkänner. Jag köpte ringar och en väckarklocka!
Men jag behövde verkligen en väckarklocka. Dock var ringarna mest bara ett impulsköp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0