Halsfluss


Jaha då har man fått halsfluss då!
Blev ju sjuk i torsdags då jag vaknade upp med en förbannad smärta i halsen.
Nu de senaste dagarna har halsmandlarna varit lite stor som två golfbollar.
Har inte fått i mig något annat än flytande föda, men igår och idag fick jag inte ens i mig det :(

Ringde efter en taxi idag och tog mig ner till närakuten.
Där konstaterade dom att jag hade halsfluss och fick penicillin.
Har bara tagit en tablett och jag känner mig redan lite bättre. hihi
Har åtminstone fått i mig lite riktig mat idag. Det var underbaaaart..

Tog en taxi hem igen också. Kände mig alldeles för nere för att gå hem. Det är ju nog med att jag tycker det är jobbigt att gå hem när jag är frisk, så är det förjävligt jävla jobbigt att gå när jag är sjuk.
Blev en ganska dyr dag då jag både fick betala taxi, läkarbesök och medicin. Men sånt är livet!

Nu ska jag ta mig något att äta innan jag kryper ner under täcket och kikar på en film..
Får se om jag orkar ta mig till skolan imorgon.

Godnatt och sov gott

Jag skulle helst vilja åka hem till mamma och pappa och bli ompysslad istället för att ligga här och tycka synd om mig själv och gråta för att jag inte får i mig någon mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0