Debattmaraton



Känner mig som värsta nörden men jag sitter och har debattmaraton.
Har precis kollat på debatt om underhållningsprogrammet Kungarna av Tylösand och om Sverigedemokraterna i riksdagen. Och vad kan jag säga. Gud vad svenska folket reagerar överdrivet.

BigBrother, Baren och alla dessa underhållningsprogram har funnits i flera år.
Nu när kanal5:s nya program Kungarna av Tylösand har börjat sändas skapar det en stor debatt.
Vi vet att ungdomar festar så här. Eller jag vet. Och jag tror inte att 15-åringar sitter hemma och säger till varandra att vi också ska festa så. Visst signalerar programmet en vrickad syn på sex, men nu har ju debatten främst varit om alkoholförtäringen. Men vakna upp och inse att ungdomar dricker mycket.  
Ungdomarna i huset blir serverade med gratis alkohol, vad hade ni förväntat er? Det är klart som fan att alla dricker tills de spyr, ligger runt och gör bort sig framför kameran.
Alla i dessa program vet vad de ger sig in på. Jag vet inte om kanal5 går ut med information om hur de ska bete sig. Men deltagarna har själva sökt till programmet och vet säkert vilka konsekvenser som kunde medfölja.
Men herregud, det är 2010. Har inte svenska folket på något sätt vänjt sig med dessa program.

Jag väljer inte att kolla på detta program i första hand, men jag kan förstå att folk tycker det är bra. Det ÄR ju underhållning. Som de sa på debatten så är det en överlägsenkomik.
Man skrattar och tycker det är kul när andra människor gör bort sig. 

Sen sitter det folk som säger att kanal5 utnyttjar dessa unga människor.
Men är man 23 och 24 har man väl ändå lite innanför pannbenet?
Man har en egen vilja och man väljer själv vart gränsen går för sig själv.
Vill man ha sex framför kameran, ja men varsågod.
Vill man supa tills spyor sprutar, fine by me.
Det är underhållning. That's it.

Här har ni länken till debatten.
http://svtplay.se/v/2161233/debatt/del_4_av_17__torsdag?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2157435/sb,p104688,1,f,-1


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0